En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







tisdag 7 februari 2012

Dagarna går sin gilla gång

Verkar klara den här perioden bra. Orkar vara ute en stund varje dag men det har varit ruskigt kallt så det blir inte så långa stunder. Nu försvinner håret mer och mer igen. Ett bra tag har jag haft litet hår på huvudet och både ögonbryn och ögonfransar. Nu har jag nästan inga ögonbryn och ögonfransarna är det heller inte mycket kvar av. Jag har också en ihärdig ögoninflammation sedan ett par veckor. Den stör mig när jag ska läsa.

Igår fick jag en kallelse inför nästa behandling men provtagning och läkarbesök låg inte alls som de brukar i förhållande till behandlingen så jag ringde och kollade med mottagning. Mycket riktigt, det var inte rätt så nu har jag fått nya datum både för provtagning och läkarbesök. Tur att man varit med ett tag så man vet hur det brukar vara.

1 kommentar:

  1. Glad för din skull, att det blev ganska bra den här gången. Kram Annette

    SvaraRadera