En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







tisdag 6 december 2011

Extra dagar

Idag var det åter igen dags för mitt regelbundna läkarbesök. Alla värden var bra och egentligen vill min läkare att vi håller tempot med behandlingar var fjortonde dag. Men han insåg också att jag har haft en jobbig tid så han bedömde att behandlingarna ska utföras med 2,5 veckas mellanrum. Nästa behandling är alltså inte i morgon utan på måndag. Det känns som en present att få några extra dagar då jag är så pigg att jag kan gå ut på en ordentlig promenad och även orka göra något hemma. Tid för att bygga upp fysiken inför nästa hemska period alltså.

Vad läkaren däremot sa, som jag inte uppfattat tidigare, är att de ska genomföra åtta behandlingar. Inte sex som de sagt från början. Förutsättningen är att jag klarar det fysiskt förstås. Annars stannar de vid sex. Jag fick också förlängd sjukskrivning tom 15 mars. Vid jul kan jag räkna med halvtid alltså. Nu börjar det här kännas långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar