En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







måndag 30 januari 2017

Bahandling nr 4 med Antikroppar

Är just hemkommen från behandling nr 4. Idag tog det cirka 15 minuter att får sprutan. Det känns praktiskt taget ingenting att få sprutan. Men litet av ett antiklimax att det går så fort. Här har man gått och tagit prover och förberett med en massa medicin och sedan är det över på ingen tid alls.

Senaste veckan har jag haft väldigt oregelbunden sömn. Vissa kvällar har det inte gått att sova. Andra kvällar somnar jag direkt men vaknar efter 3-4 timmar och får ligga vaken några timmar. Hoppas det går över när behandlingarna är över.

Det här var sista behandlingen i den här serien. Om cirka en månad ska jag få träffa läkaren och då utvärderas väl om det har varit en lyckosam behandling eller om den ska fortsätta. Ny väntetid alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar