En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







onsdag 14 september 2011

Huvudvärk

Idag har jag fått huvudvärk. Inte rungande men en molande bakom vänster öra. Där är jag också öm. Så brukar det kännas när någon av knölarna växer till sig. Det brukar gå över efter några dagar och sedan kan knölen minska i storlek igen.

Det svåra med huvudvärken är att jag bara får äta Alvedon och liknande värktabletter som inte är blodförtunnande och de hjälper ju inte särskilt bra. Magnesyl, Treo eller Ipren är inte tillåtet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar