En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







fredag 26 oktober 2018

Strålning nr 2

Idag var det dags för strålning nr 2. den sista förhoppningsvis. Den gick till på samma sätt som igår och det var lika jobbigt att ligga fastspänd.
Här är bilder på masken som jag hade över ansiktet

De svarta grejerna användes för att låsa fast hela masken- med mig inuti, på britsen. I hålet framtill stack näsa och mun ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar