En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







onsdag 18 januari 2012

Sovdag

Idag har jag sovit många timmar under dagen. Det har varit en sådan dag då fast jag sover så är jag lika trött ändå. Det är först nu mot kvällningen jag har börjat piggna till så vi får se om jag kan sova i natt. Det här tror jag är kroppens sätt att säga att nu måste den ägna sig åt att ta hand om cellgifter och annat, som den fick igår, så den orkar inte med en massa aktivitet. Det bästa är nog att sova i sådana lägen.

I övrigt mår jag som förväntat. Jag håller illamåendet i schack med hjälp av tabletter så det är inte så stort problem.

Igår fick jag brev från landstinget att min rehabilitering är beviljad. Nu har jag tre månader på mig att genomföra den.

1 kommentar:

  1. Så då har jag till sist hittat din blogg.
    Det ska bli intressant att läsa om hur du har det.

    Vi saknar dig här på jobbet.

    Hoppas att allt är så bra det kan vara, kämpa på!

    /Anders H

    SvaraRadera