En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







fredag 20 januari 2012

Sprutor igen

Idag har jag börjat ta mina sprutor igen. Trots att jag nu tagit över 40 st totalt så tycker jag fortfarande att det är otäckt att sticka en spruta i magen. Sju sprutor efter varje behandling ska jag ta så nu är det bara sex stycken kvar för den här gången. Biverkningarna av sprutorna är ju också ganska starka så jag räknar inte med att vara riktigt pigg igen förrän nästa helg

Jag har fått frågor om behandlingen är till nytta och det vet jag inte. Jag hoppas ju att man inom en snar framtid ska göra nya undersökningar för att se om det räcker med 8 behandlingar eller om det krävs ytterligare insatser. Jag och min läkare, satsar i alla fall på att det här går enligt hans planer så att jag har bara två behandlingar kvar och snart slipper det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar