En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







måndag 12 mars 2012

Anlänt till Furuhöjden

Har anlänt till Furuhöjden i Täby. På namnet låter det ju som att det skulle ligga på en höjd med skog runt. På en höjd ligger det men man ser bara stora flotta villor runt hemmet. Ska utforska omgivningarna litet mer i morgon. Det ska finnas en sjö i närheten och den måste man ju se. Rummet är bra, ingen lyx men ok. Hittills har jag bara ätit en måltid och maten var inte av högsta kvalitet. För litet grönsaker. Men de kanske bättrar sig framöver.

När jag kom hade kuratorn och sjukgymnasten en genomgång av vad som kommer att hända under första veckan. Därefter fick jag Taktil massage. Det var väldigt skönt och efteråt var jag så avslappnad så jag fick gå och vila en stund.

1 kommentar:

  1. Ser fram att du snart kommer tillbaka till oss - YES!

    SvaraRadera