En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







onsdag 14 mars 2012

Träningsläger

Nu har jag kommit igång med träningen. På morgonen, innan frukost, går jag ut och går en stund. Har varit ner till sjön och kämpat uppför backarna tillbaka. Bra att få ordentligt med syre i lungorna på morgonen. Efter frukost är dagen inrutad med aktiviteter och träning så man hinner knappt gå ut. Det är verkligen skönt att få komma igång med träningen och därmed också får möjlighet att bygga upp fysiken igen.

Maten har varit bättre igår och idag. Har lyckats sno åt mig ordentligt med grönsaker. Så nu är jag mer nöjd.

1 kommentar:

  1. Kul att höra att allting går så fint med dig. Det tar otoligt lång tid att få tillbaka konditionen. Jag tror att nu två år efter behandlingen börjar jag bli "normal" igen. Men jag tror att jag har tränat för lite, varit för lat. Men bara en gång har jag varit sjuk efter cancern, förkyld förra vintern. Så inte är jag väl i så väldigt dålig kondition. Hoppas att allt blir bra med dig med!
    Solen skiner här i Jyväskylä, våren kommer och snart blir det sommar, fin fin varm sommar... Leena

    SvaraRadera