En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







onsdag 7 mars 2012

Inget svar

Har ännu inte fått svar på röntgen så jag ringde och kollade så de inte hade glömt bort det. Då fick jag svaret att telefonsamtalet till mig hade en läkare inbokat i morgon. Då blev jag litet syrak och undrade om det måste ta fyra dagar för att få svar på en röntgen men det förklarade sköterskan med att läkarna har så mycket att göra så de hinner inte ringa patienterna hur som helst. Känns litet oorganiserat enligt min mening. Ska nog inte gå med på telefonbesked någon mer gång. Om man har en läkartid bokad så vet man åtminstone när man ska få besked.

Nyss ringde en kurator från Furuhöjden i Täby och hälsade mig välkommen på måndag och bokade ett möte där vi ska gå igenom vad jag ska göra under tiden där. Det lät trevligt och välkomnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar