En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







tisdag 25 oktober 2011

Dagen efter

Vaknade vid fyratiden i natt och mådde litet illa men somnade om så småningom. Mådde ganska dåligt till och från hela förmiddagen och åt väldigt lite till lunch. Allt smakar rostfritt stål. Inte gott. Gick en promenad på eftermiddagen och tog så småningom en tablett mot illamåendet. Då piggnade jag till och tog mig till syjuntan. Där fick jag jättegod mat så nu mår jag jättebra. Hoppas det håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth,
    Jag har tänkt på dig och hur allt går. Fick tag i adressen till din blogg så nu kan jag följa den! Du har säkert fått en massa tips när det gäller mat och dryck som kan underlätta när du känner dig illamående. Stort lycka till Elisabeth!
    Kram Åsa Wahlberg

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Tack för att du tänker på mig.
    Nej jag har inte fått några tips om mat och dryck egentligen. Det enda jag sett är att man gärna ska dricka kolsyrat vatten för det känns inte lika äckligt som vanligt vatten. Och att man inte ska äta sådant man tycker är gott för då kommer man inte att tycka om det sedan.

    SvaraRadera