En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







söndag 30 oktober 2011

Jag gjorde det!

Ja jag tog faktiskt sprutan med vita blodkroppar själv !!! Nu kan det väl bara gå lättare för varje dag?

Mår fortfarande inte bra i magen. Har mest ont och mår illa stundvis. Känner mig väldigt orkeslös.
På eftermiddagen var det litet bättre en stund och då satt jag och gick igenom ekonomin litet. Det blir nog inte så fett på den kanten den närmaste tiden men man får väl suga på ramarna.

3 kommentarer:

  1. Du är otrolígt stark, Elisabeth. Kram Annette

    SvaraRadera
  2. Bravo! Jätteimponerande! /Carina

    SvaraRadera
  3. Nu förstår jag också varför mina tidigare kommentarer inte syns... Jag måste bekräfta dem med ett ord på slutet... Sköt om dig! /Carina

    SvaraRadera