En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







måndag 3 oktober 2011

Läkarbesöket uppskjutet

Är hemma och jobbar första dagen efter en resa till Dubai. Ett märkligt land. Man får verkligen blandade känslor till ett land som är helt konstgjort men där man blir jättetrevligt bemött. God mat är inte heller att förakta.

Idag fick jag min läkartid uppskjuten till på torsdag, 6 oktober. Behandlingen kommer inte att komma igång den här veckan. Nu börjar det kännas som en lång väntan och jag börjar få svårt att koncentrera mig på jobbet. Jag har sluppit värk några veckor men nu börjar jag få ont från nacken och ner under sklulderbladet igen. Får nog ta ett par Alvedon till natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar