En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







måndag 10 oktober 2011

Ny biopsi

Idag har jag gjort ny operation där de tog ut en lymfkörtel för att kunna analysera exakt vilken sorts Lymfom jag har. Den här gången tog de provet i huvudet. Själva operationen gick fort. Däremot fick jag vara kvar ett par timmar för att jag inte skulle börja blöda. Man har ju mycket blodkärl på huvudet så det blöder lätt. Efter att ha åkt hem mitt på dagen började det blöda här hemma. Men det var bara att trycka litet papper mot bandaget så slutade det så småningom. Bandaget får jag ta bort först i morgon kväll. Får se om jag går och jobbar i morgon. Det är inte kul att gå runt med ett blodigt bandage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar