En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







tisdag 22 november 2011

Bakterier

Idag var det dags för läkarbesök. Ny läkare igen. Mina värden från gårdagen provtagning är mycket bra så det är dags med behandling i morgon igen. Det är inte många dagar man får må bra mellan behandlingarna.

Däremot hade det visat sig att de odlingsprover de tog i fredags, på akuten, innehöll bakterier. Där är antagligen förklaringen på min hosta. Så det vara bara att sätta igång och äta antibiotika igen. Hoppas, hoppas det hjälper. Jag har antagligen hostat sönder något revben eller muskel bakpå ryggen så det gör fruktansvärt ont att hosta.

1 kommentar:

  1. Hej Elisabeth,
    Läser din blogg, det var ett tag sen. Du har det jobbigt nu förstår jag. Så jag tänkte att om du behöver någon hjälp så är det bara att ringa, jag bor ju inte alltför långt ifrån dig. Det är absolut inga problem så hör av dig när som helst. Hälsningar Åsa (070-2606985)

    SvaraRadera