En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







fredag 4 november 2011

På sjukhuset får man inte ha feber .......

När man ligger på sjukhus får man absolut inte ha feber. (Tempen tas i örat). Då kommer de genast med två Alvedon och tar bort den. Det är som att febern är det viktigaste och inte den sjukdom den är symptom på. Men antagligen är det bara som man känner när man är en enkel patient.
 
Jag ligger alltså kvar idag också.  Bilden visar min säng. Nybäddad och fin på morgonen. Den är litet smal så rätt var det är kommer jag att rulla ur.

Här lider man ingen nöd. Maten är bra. De bakar t ex på nätterna så det finns färskt bröd till frukost ! All personal är otroligt vänlig och serviceminded. Synd bara att man ska vara sjuk så man inte kan njuta riktigt.

De flesta här är ju väldigt sjuka och ingen tycker att maten smakar. Alkohol är man inte sugen på . En gubbe sa idag: "Man har varit nykter så länge så man är bakfull av det"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar