En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







fredag 4 november 2011

Hemma igen

Efter dagens provtagning bedömde man att mina värden var tillräckligt bra för att jag skulle få åka hem. Synd för det var bättre service på sjukhuset.

Vill bara visa hur min arm såg ut innan jag åkte hem. Jag har själv lindat med papper (!) för att hålla fast slangarna. Tur att man inte är sjuksyrra för det hade inte varit roligt för patienterna.

Att åka in och ut på sjukhuset när febern blir för hög får jag nog vänja mig vid. Behandlingen går ju ut på att slå ut cancercellerna och då ryker ju kroppens eget försvar också. Det är inte alltid kroppen sedan hinner att bygga upp ett immunförsvar igen innan man blir smittad av något. Det gäller att hålla sig undan från smittkällor så gott det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar