En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







måndag 7 november 2011

Peruken på


På förmiddagen hämtade jag peruken. Jag fick också hjälp att snagga det hår som fanns kvar på huvudet. Det är nu cirka 3 mm över hela huvudet. Till slut var det väldigt skönt att bli av med det riktiga håret. Det lossande tussar hela tiden och det blev väldigt skräpigt överallt. Jag tror att jag går att känna igen även med det konstgjorda håret, se bilden.

Självklart passade jag på att köpa ett par turbaner att ha här hemma och en liten bomullsmössa att ha på natten så man inte fryser om huvudet.
Till min stora överaskning kom det en fantastisk höstbukett med blommor på eftermiddagen. Underbart med starka höstfärger så här i höstdiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar