En blogg om att ha Lymfom. Cancer i Lymfsystemet

Jag heter Elisabeth och är född 1952. I september 2011 fick jag diagnosen "Diffus storcellig Lymfom", DLBCL, (Lymfkörtelcancer). Cancern behandlades och efter tre år skrevs jag ut från Karolinska som botad. Hösten 2017 fick jag återigen Lymfom men den här gången var diagnosen "Follikulärt lymfom, recidiv". Den här bloggen handlar främst om min sjukdom och hur jag känner mig.. Jag skriver mest för min egen skull men vem som helst är välkommen att läsa. Skulle jag till äventyrs vara till hjälp för någon annan så skulle ingen bli gladare än jag.







torsdag 3 november 2011

På sjukhus

Ja säg den glädje som varar. I går kväll började febern stiga och jag fick ont bakpå ryggen. Kände på mig att nu var det dags så jag packade en väska med sådant jag tyckte jag behövde. PC:n t ex. Vaknade vid 2-tiden på natten och hade 38,1. Bara att ringa till Hematologen alltså och efter att febern steg ännu mer så tog jag taxi till akuten.

På akuten var det helt tomt på patienter i väntrummet. Helt otroligt och jätteskönt när man har feber. Nu hade den stigit till 39,1. Prover togs, antibiotika mm sprutades in och efter läkarundersökning rullades jag upp på Hematologen. Det fanns ingen plats ledig i någon sal så jag fick ligga i ett behandlingsrum så länge. Helt ok. Jag sov jättegott. På morgonen gjorde de omflyttningar så jag fick plats i en sal och fick en jättegod frukost.
Vid 9:30-tiden hämtades jag till lungröntgen. Det gick också fort så vid 10:15 var jag tillbaka på avdelningen.
Här blir man väl omhändertagen och jag blir väl kvar ett par dagar tills de ökat på mitt immunförsvar och fått bukt med infektionen. Jag gissar att jag har både urinvägsinfektion och lunginflammation men det får jag kanske besked om så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar